Kwaliteitsstandaard Anorectale Malformatie
135 - Waren/zijn er problemen met de volgende vakken op de basisschool: taal/spelling, lezen, schrijven, rekenen, zaakvakken (bijvoorbeeld aardrijkskunde of geschiedenis). - Kreeg en/of krijgt uw kind extra ondersteuning op school (of buiten school)? Zo ja, wat voor ondersteuning, sinds wanneer en hoe vaak per week? • Kan uw kind goed dingen onthouden? - Is het geheugen van uw kind net zo goed als dat van kinderen van dezelfde leeftijd? - Kan uw kind dingen van langer geleden onthouden, routes en namen onthouden, een paar boodschappen onthouden? - Heeft uw kind problemen met het herkennen van mensen, dingen vergeten die hij/zij eerder heeft afgesproken? • Is uw kind snel afgeleid? • Droomt uw kind weg tijdens het maken van opdrachten, kan uw kind goed naar voorlezen luisteren tot het verhaal uit is, heeft uw kind op school een goed werktempo? • Kan uw kind goed plannen (opdrachten, huiswerk)? Sociaal-emotionele ontwikkeling Ook hierbij de vragen leeftijdsgericht uitvragen. • Hoe is de interactie/contact tussen u en uw kind (o.a. hechting)? • Is er bij uw kind sprake van sociale problemen (o.a. omgang met andere kinderen, gepest worden)? • Is er bij uw kind sprake van emotionele problemen (o.a. angsten, depressieve gevoelens, stemmingswisselingen, negatief zelfbeeld)? • Is er bij uw kind sprake van gedragsproblemen (o.a. niet luisteren, driftbuien, dwars/tegendraads, agressief)? • Heeft u hulp gezocht op dit gebied of zou u hiervoor hulp willen hebben?
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc2MDM=